درمان درد

یکی از درمان‌های اصلی که با طب سوزنی انجام می‌شود درمان انواع درد است. درمان سردرد میگرنی ، درمان زانو درد ، درمان کمر درد و درمان درد مزمن تنها برخی از انواع درد قابل درمان با طب سوزنی است.

معرفی درمان درد با طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است یک درمان عجیب غریب برای درمان درد باشد (حتی ممکن است غیر ممکن به نظر برسد). اما این روش درمان چند هزار ساله امروزه به عنوان یک روش درمانی مکمل جهت درمان سردرد میگرنی ، درمان زانو درد ، درمان کمر درد و درمان درد مزمن استفاده در سطح جها استفاده می‌شود.

طبق تحقیقات موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) ، تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد كه طب سوزنی به ویژه در مورد درد مزمن مانند درد کمر ، درد گردن ، آتروز ، درد زانو و سردرد مؤثر است. غالباً بروز و شدت سردردهای تنشی را کاهش می دهد و ممکن است از میگرن جلوگیری کند. NIH نتیجه گرفته که « طب سوزنی گزینه مناسبی برای در نظر گرفتن افراد با درد مزمن است. »

کاربرد طب سوزنی در درمان درد

در طی چند سال اخیر چندین مقاله در زمینه طب سوزنی ارائه شده است. یکی از پایان نامه ها ، با مطالعه درد صورت ، اثر تسکین دهنده درد طب سوزنی و داروی شیمیایی را با یکدیگر مقایسه کرد. طب سوزنی بعد از گذشت یک سال به خوبی به عنوان یک درمان جایگزین با توجه به تسکین درد و فشار عضلانی شناخته شد.

انواع درد قابل درمان:

درمان درد کمر

درمان درد زانو

درمان درد مزمن

درمان سردرد میگرنی

فواید طب سوزنی

در طب سوزنی ، هیچ گونه داروی شیمیایی تزریق نمی شود و بیمار موظف به استفاده ی هیچ ماده ی دیگری برای بهبودی نیست. از مهمترین فواید استفاده از طب سوزنی می توان:

• هزینه ی درمان کم
• عدم وجود هیچ گونه خطر